„Ročník 2022 je už v plnom prúde, ale obzrime sa ešte za rokom 2021, ktorý sme v marci uzatvorili. S potešením oznamujem, že so skvelým výsledkom! Celkový výnos 20. ročníka vyšiel nad očakávania. Môžem spokojne konštatovať, že sa nám spoločne podarilo dosiahnuť krásny výsledok hrubého zbierkového výnosu, a to 234 415,81 €. Považujem to za spoločný úspech všetkých, ktorí sa akokoľvek podieľali na príprave Bielej pastelky a ešte raz im ĎAKUJEM,“ povedala na margo uplynulého ročníka Bielej pastelky Tatiana Winterová, riaditeľka ÚNSS.
Premenené na drobné: Čistý zbierkový výnos dosiahol čiastku 203 037,04 €. V jednotlivých krajoch sa podarilo v ročníku 2021 vyzbierať tieto sumy:
- Bratislavský kraj získal 35 711,88 €
- Banskobystrický kraj 23 296,51 €
- Trnavský kraj 17 475,84 €
- Trenčiansky kraj 16 034,46 €
- Nitriansky kraj 21 915,34
- Košický kraj 28 187,39 €
- Prešovský kraj 32 548,88 €
- Žilinský kraj 21 441,72 €
Pokiaľ ste sa aktívne zapájali do tzv. priamej spolupráce (školy na diaľku), iste vás budú zaujímať dosiahnuté výsledky. Bratislavský kraj vyzbieral 2 959,17 €, Nitriansky 98,11 €, Banskobystrický 6 671,78 €, Prešovský 3 736,49 €, Košický 4 488,24 €, Trnavský 4 084,70 €, Trenčiansky 4 419,42 € a Žilinský 263,17 €. Pozn.: Tieto čísla sú súčasťou vyššie uvedeného výnosu za jednotlivé kraje.
Ako dopadla zbierka u mobilných operátorov?
Formou SMS darovania nám darcovia prispeli čiastkou
22 588 €. Aj v prípade SMS zbierky sme zaznamenali mierne navýšenie výnosu. Vďaka darcom 4-ky sme získali
1 022 €, klienti spoločnosti Slovak Telekom nám venovali 6 688 €, držitelia O2 karty odoslali 3106 SMS, čo je 6 212 €. Najvyšší výnos prišiel od klientov Orange, a to 8 666 €. Na bankový účet nám darcovia zaslali 15 040,13 €.
Biela pastelka vyhráva aj na reklamných fórach
Pod posledné kampane zbierky Biela pastelka sa podpisuje agentúra Promiseo. Ročník 2021 bol úspešný aj pre nich. Reklamný spot pastelkovej kampane sa zaradil medzi stovku najlepších reklám sveta. V súťaži najlepších PR projektov na Slovensku s názvom PROKOP, ktorú organizuje Asociácia public relations SR, získal spot Biela pastelka 2021 až dve umiestnenia. Druhé miesto v kategórii reklamných šotov pripravovaných pre neziskový sektor a tretie miesto v kategórii zameranej na kreativitu v PR.
Veríme, že tento dobrý koniec ročníka 2021 je predznamenaním, že napriek všetkému, čo sa okolo nás deje, dopadne pre nás ročník plný dvojok na jednotku.
Najnovšie aktuality nájdete na TU alebo na FB biela pastelka, kde si môžete prehrať aj veľmi zaujímavé video.
Eliška Fričovská